onsdag 1. august 2007

Bringebær og prikker

Jeg har flere prikkede gjenstander på lager!

Denne søte bollen kjøpte jeg da jeg som student jobbet i en kjøkkenbutikk. Jeg falt helt for den, for den minte meg sånn om da jeg var liten og mamma lagde deig i en brun bolle fra
70-tallet. Denne bollen er derimot mye mindre. Likevel minner den meg sånn om mammas lørdagsboller. Derfor bruker jeg den gjerne når jeg skal røre sammen fersk gjær og oppvarmet melk. Men den blir også flittig brukt hver morgen til frokostblanding (selv om mannen min synes den tar altfor stor plass i oppvaskmaskinen :). Bollen er fra Brøste, tror jeg (www.brostecopenhagen.com). Men klistrelappen under har falt av.


I dag plukket jeg flere modne bringebær i hagen. Da kan bollen se slik ut. Mmmm...


Koppene bak kjøpte jeg på samme tid, da jeg var ung og drømte om mitt eget kjøkken. De er skikkelige kosekopper fra Bruka Design (www.brukadesign.se).

Bringebær og prikker minner meg om min lille tulle og denne toppen:

Kjolen er kjøpt på Lindex og er str 56, noe som egentlig er en altfor liten størrelse til lille jenta. Men vi bruker den som topp i steden for kjole. Smart, ikke sant?! Det har forresten kommet mange 70-tallsinspirerte babyklær på Lindex med mye jordbær, puffermer og eplemotiv. Veldig søtt!

1 kommentar:

BO sa...

Så masse skjønne prikkete ting, du har! Knallfine raude sko! Ha ein fin dag!