torsdag 16. august 2007

Et annerledes baderomsskap

Da vi flyttet inn i det gamle trehuset, fant vi et gammelt skap i uthuset som var brukt til malingbokser og verktøy. Jeg visste med en gang at det måtte inn i hovedhuset. Vi malte og fikset litt på det og satte det inn i det nyoppussede badet. Det ble mye finere enn et nytt skap som liksom skal se gammeldagse ut.



Så er det så deilig med stor plass til alle de hvite håndklærne mine.



I en butikk på Briskeby i Oslo kjøpte jeg disse knottene som vi nå bruker som håndtak.



Oppå skapet har jeg dekorert blant annet med disse gjenstandene.




En minikopi av den hellenistiske skulpturen Afrodite fra Milos (Venus fra Milo) fikk jeg for mange år siden av min beste venninne. Hun (statuen altså:) er gudinnen for skjønnhet, kjærlighet og fruktbarhet.

Flasken har tidligere inneholdt rosevann som jeg brukte i min veldig romantiske periode i tenårene. Da jeg flyttet hjemmefra sa jeg til mamma at hun bare kunne beholde flasken som hun en gang hadde gitt meg. Min nye stil var nå trendy og moderne. I sommer hentet jeg alle de gamle gjenstandene mine til mitt nye hjem.




Denne skjønne engelen fikk vi til bryllupet vårt av noen gode venner på Raufoss.

Ingen kommentarer: