onsdag 5. september 2007

Dåpsinspirasjon

(Jeg har dessverre problemer med bildene i dette innlegget. I alt skal det ligge ti bilder her.)



I dag har jeg limt inn bilder fra dåpen til tulla i april. Så ble jeg så inspirert av Den gode feens dåpsinnlegg i går, at jeg tenkte å vise litt hvordan vi gjorde det. Samtidig får jeg nå vist frem mine foreldres vakre spise-/havestue. De bor i et hus fra 1859.



Ja, som dere ser gjorde vi det veldig tradisjonelt med krystall, sølv, roser og hvit duk. Men jeg synes det kler huset. Her er flere detaljer:






Denne lille babyen hadde jeg og søsteren min på vår dåpskake.


Her er dåpskjolen som har vært i familien i generasjoner. Vi tror den er sydd av farmoren til oldemoren min. Hele familien er døpt i den. Jeg synes kjolen er så vakker.





Foto: LLRH

5 kommentarer:

elin1976 sa...

Det var da slettes ikke så rent gale dette bordet heller. Synes det er nydelig. Å den dåpskjolen.....er skikkelig vakker. Ha en fin dag:O)

chatrine sa...

Nydelig dekket bord! Dåpskjolen var lekker! Tenker det var en vakker dag med mange gode minner...:)
Ønsker deg en super dag!

Hemma på Landet sa...

Här var det fint.
Jättefint!

Jo, jag säljer hjärtan. Mest till butiker.
Men dessa som är i pysselbloggen är till salu ...Kram

Uppe på vinden sa...

Wow, så fint!!! Trevlig helg! Kram!

Den gode feen sa...

Utruleg fin kjole, og kjempefint dekka! Likte spesielt godt blomsterranken i buen! Nydeleg stove dei har også! Ja, eg selg det eg lagar. Selg rett og slett alt. Er det noko spesielt du ynskjer at eg skal lage? Har plan om å sy julestrømper liknande dei eg sydde i fjor, må berre komme så langt :) Ha ei fortsatt fin helg! Klem