mandag 24. september 2007

Nye bloggvenner

Det prasslar i löven av Maj Fagerberg

Med denne søte svenske billedboken som ble utgitt i fjor høst, vil jeg ønske en nye bloggdeltaker velkommen, nemlig Elisas lund i skogen. Hun er også interessert i interiør, men er samtidig veldig god på barnebøker. Så følg med! Det er sikkert mange gode tips å få til lesning for egne barn.

I går ble jeg tagget av Cathrine. Jeg skjønte først ikke hva hun mente, men her er endelig svarene mine. Kanskje dette er en måte å få seg nye bloggvenner på...

Her er reglene:
1. Lag en link til den som har tagget deg. (Det har jeg selvfølgelig gjort for lenge siden, Cathrine. Flott blogg!)

2. Fortell syv sannheter om deg selv (uæhh...!)

3. Send utfordringen videre til syv andre bloggere på slutten av innlegget.

4. Legg igjen en kommentar hos de "utvalgte" med beskjed om at de er tagget.

(Fritt sitert fra oversettelsen til Årets gleder. Håper det er i orden at jeg bruker den, Årets gleder).

Her er svarene mine:

1. Jeg er veldig familiekjær, og vil helst se både foreldre, søsken, tanter, onkler og søskenbarn så ofte som mulig.

2. Jeg har hatt mareritt om en del politikere noen netter nå fordi de vil ta bort kontantstøtten og sende alle barn tidlig i barnehage.


3. Jeg liker en god politisk diskusjon om familiepolitikk og skriver innlegg om det i avisen.


4. Jeg gråter over barn som har det vondt.


5. Jeg tror jeg begynner å få grønne fingre. Ja, for jeg begynner faktisk å like hagearbeid!


6. Jeg har ikke lappen og liker helst å ta toget.


7. Jeg er vokst opp som byjente, men foretrekker nå landet, stillheten og roen.

Ja, nå er det sikkert mange som er blitt tagget før, men jeg prøver disse bloggene:

Elisas lund i skogen med barnebøkene
Bo med de flotte bildene og skjønne barna
Timotei som lager verdens skjønneste dukkeklær
Min lilla veranda som har et fantastisk hus
Karnas hus som kanskje vil bli tagget med sin nye blogg?
Han som jeg ikke kjenner linken til. Er det noen som vet hvem det er?
Villa utsikten som kanskje skal bygge seg et nytt hus...


Ellens äppelträd av Catarina Kruusval

Uff, det er skikkelig høstlig vær ute. Det regner og blåser, og trærne har tatt sine gule og røde kjoler på. Med en annen høstlig svensk billedbok, som dessverre heller ikke er oversatt til norsk, takker jeg alle mine gamle bloggvenner for hyggelige kommentarer og ønsker nye bloggvenner velkommen!

Jeg tror jeg gjør som i boken om Ellen. Tenner på peisen og legger meg foran den...


God høstlig mandag!

13 kommentarer:

Ellie sa...

Hei! Takk for hyggelig innlegg hos meg! Synes du har en veldig koselig blogg, og ser at vi har endel likhetstrekk. Selv om jeg ikke har barn, har jeg en stor forkjærlighet for barnebøker (bøker i det store og hele egentlig), og hadde jeg hatt barn tror jeg at jeg også kunne hatt mareritt om politikere som ville fjerne kontantstøtten, for jeg er stor tilhenger av den. Dessuten liker jeg mye bedre å kjøre tog enn bil, for selv om jeg har lappen er jeg ikke glad i bilkjøring i det hele tatt. Også er jeg veldig glad i gamle ting da, og synes du fant en liten skatt i den gamle salmeboka du viste bilde av. God mandag til deg også!

Timotei sa...

Så koselig å få høre litt mere om deg! Jeg har nok lappen, men liker ikke å kjøre bil. Skulle gjerne tatt toget mer hvis det hadde vært mulig. Og så engasjerer du deg og skriver innlegg i avisen. Det er jo imponerende!
Så fin barnebok du viser bilder fra. Nydelige illustrasjoner i den.
Ha en fortsatt fin kveld!
Rannveig

Berit sa...

Koselige bøker, de ser så "varme" ut.
Smart ide med julebok, for det er utrolig hvor snart vi glemmer ting. Så nå skal jeg også kjøpe en fin bok å skrive i.
Ha fortsatt en fin høstkveld

Helene sa...

JAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!
Ei jente som er like "julete" som meg:-D
Jeg vil også komme på julemøte:-)

Nå har jeg kost meg inne på bloggen din...og tok meg friheten å linke deg på siden min.
Jeg har begynt å kjøpe julegaver for lenge siden....og fører lister fra år til år på PC`n over hvem som har fått hva...men en julebok hørtes da mye, mye kosere ut:-)

Ha en fin kveld.

Helene:-)

Villa Utsikten sa...

Så koselig å bli tagget da. Utfordringen er herved tatt:)

Beathe sa...

Så herlig med julebok, høres ut som om du har gode juleminner og en mamma som elsker julen;)
Julen er den beste tiden på året, jeg pleier å begynne tidlig, men i år blir det flytting en måned eller to før jul, så derfor må vi vente litt:)
Kjekt å få høre litt om deg da;)
Jeg er også interessert i politikk, viktig å engasjere seg!
Nydelig barnebok du viser bilde av, kjenner ikke til den. Leser mye for barna her, en stor favoritt er bøkene av Kari Grossmann.
Ønsker deg en fin uke:)

chatrine sa...

Godt at du fikk meldt deg inn, velkommen i klubben:)
Ha en flott kveld (nå er det visst snart natt ser jeg..)!

Hemma på Landet sa...

Vad mysigt. Kul läsning, vännen. Kramis

RedRobin sa...

Artige momenter. :o)

God tirsdag til deg!

Emmeline sa...

Så koselige ting du har skrevet om deg selv...Kjekt med mennesker som har engasjement og som er opptatt av barn og barns rettigheter. Det liker vi.. Jeg har lappen men liker ikke å kjøre bil-selv om jeg gjør det hver dag. Hadde jeg bodd et sted med tog, da hadde også jeg kjørt med det toget så mye som jeg kunne!
Artig med din forkjærlighet for bøker! Du er vel ikke bibliotekar??
Har du lest Trillefolket? De som triller avsted under mottoet "Hurra for hele verden??" Det er en av mine favorittbøker...og ungene syns jo at jeg var helt forstyrret når jeg mente at vi godt kunne lære litt av Trillefolket, hehehe!
Ikke så fine bilder akkurat, men innholdet er bra!!
Ha en superdeilig dag!

Uppe på vinden sa...

Tack för rolig läsning om dig!! Ha en skön dag! Kram!

Malinken sa...

Hei, takk for hilsen!
Har kost meg lenge og vel med bloggen din nå. Falt pladask for ideen om julebok og julemøter. Helt supert!

Ha en fin kveld!

Helene sa...

Hei ogjen:-)
I dag har jeg skaffet meg julebok
:-)
Skal binde den pent inn i egnet papir og pynte den litt:-)
Tusen takk for ideen.Legger den ut på bloggen min når den er ferdig.

Har laget litt julepuslerier og lagt ut i dag...enda det bare er september *fnis*

He en fin kveld.

:-) Helene