mandag 10. september 2007

Året var 1926


Solveig Halstensen 1926 står det bak på dette bildet. Jeg lurer på hvem hun var... Antakelig hadde hun en pikedrøm og rammet inn bildet av denne vakre damen som hun fant i en en avis eller et ukeblad. Kanskje hun ønsket å være som kvinnen på bildet? Det vites ikke. Jeg fant nemlig dette skjønne bildet på et enormt bruktlager på Sinsen i Oslo i går. Jeg må bare anbefale det til alle som er innom Oslo. Her vil du garantert finne noe du leter etter. Brukthallen er på hele 2100 kvm og er stappfull med antikke gjenstander. Ta en tur innom Sinsenveien 11 i Oslo!

Jeg kjøpte også denne gamle såpereklamen som vi nå har hengt på badet.



Den hadde også en flott ramme:


Det jeg synes er så spennende med gamle ting, er at man ikke alltid vet historien bak gjenstandene. Hvem eide det? Hvordan hadde menneskene det som eide dem. Var de lykkelige eller hadde de det spesielt vanskelig? Slik kan man fortsette å fantasere, for man vet jo ikke...

8 kommentarer:

Hulda sa...

Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min. :) så gøy å finne en ny blogg. :) Her har du samlet mye fint ser jeg. De bildene var virkelig nostalgiske og fine. Det er spesielt når man finner navnet på den som har eiet tingen man har kjøpt brukt. Jeg kjøpte ei nesten 100 år gammel salmebok nylig, den sto det også navn i.

Han sa...

Hej kravat,
Vad roligt att jag hittade dig, har satt dig mellan mina favoriter.
Ha de gott,
Han

Krabat sa...

Kjære Han! Kan jeg få din bloggadresse også? Jeg finner ingen link. Takk for hilsen! Krabat

Emmeline sa...

Så vakre bilder, jeg er så enig...
Sånne bilder får fantasien til å leve sitt eget liv. Man kan jo undre seg -hvordan var det engang? Takk for tipset, neste gang jeg er i Oslo skal jeg titte innom her.

Anniche sa...

Ja, ting med sjel er så artig å eie! Jeg fant en gammel nattkjole før helgen! Den var sååå søt :) Skal få henge på veggen ...

Såpereklamebildegt var jo kanon stilig ,, heldig med den!

Ha en flott dag , klem A

elin1976 sa...

Så spennende. Jeg er en stor samler av gamle bilder i svart hvitt. Har mange av familie og slekt. Og mine nyeste har ejg ikke peiling på hvem er for det var søster til mannen som kom med dem. Fine de og. Ha en fin dag:O)

Timotei sa...

Å,ja, gamle ting er flotte! Så fine bilder du har funnet! Jeg er også sånn at jeg begynner å fundere på hvem som eide tingene og hvordan de hadde det. Spennende!

RedRobin sa...

Hei på deg! Så artige bilder da, det var litt av noen "funn" :o) Morsomt med slike gamle ting som har både sjel og historie!!

Ønsker deg en fortreffelig dag! :o)