fredag 12. oktober 2007

Juleenglene

Dette bildet fikk jeg av Huldas verden i dag!

Ja, nå tror dere sikkert det har rablet for meg igjen. Først julemøte i september, Start i september, så har du i desember! (se innlegget 21.september), og nå dette bildet! Det er jo fortsatt bare oktober... Men det er noe som heter: Start i oktober, så blir det det du lover! Ja, moren min har sikkert en regle for hver måned. Start i januar, så er du litt av en kar! Men hvis du starter i november, da rekker du ikke desember!
Den var kanskje litt negativ *fnis*. Men bak alle disse reglene som overhode ikke rimer, sitter det en trebarnsmor som skulle rekke både karrière, juleavslutninger, juleforberedelser, julegløgg, juleshopping, julebord, julebakst og jule...



I år ble jeg mamma for første gang, og jeg har tenkt å ta lærdom av min slitne mor. Det er noe med at julen er blitt forskjøvet. Før startet julen på julaften og varte ut i januar. Men nå føler jeg at den starter tidligere og tidligere og at den kuliminerer på julaften, til alt settes på salg 3. juledag.
Det er så mye koselig å gjøre i desember, at dersom man skal rekke alt man har lyst til, blir det litt vel mye på de få ukene i adventstiden. Ja, jeg vil virkelig kose meg med juleforberedelsene. Det er en del av julen for meg.
Derfor har jeg julebok og vil helst ha ordnet alle gavene og skrevet alle julekortene før 1. søndag i advent. I adventstiden ønsker jeg tid til å øve på julesangene, bake, lese julefortellinger, pakke inn julegavene jeg allerede har kjøpt og gå på julekonserter.


Jeg fikk veldig god respons på innlegget mitt om julemøte og julebok
. Derfor tenkte jeg at jeg ville lage en juleklubb for alle dere søte bloggere som også liker julen. Klubben skal hete "Juleenglene - vi som begynner tidlig..." Det er ingen opptakskrav annet enn at du må være glad i julen og kanskje gi oss andre bloggere noen gode juletips. Ja, hvis du vil bli en av Juleenglene, må du gi litt englehjelp i tiden før jul.

Hvem som helst kan kopiere bildet nedenfor til sin blogg og blir da automatisk en juleengel. Har du lyst til å lage et innlegg med juletips, kan du gjerne bruke bildet som et bevis på at du er en juleengel. Som medlem kan du med glede formidle klubben videre til nye englemedlemmer og skrive om den i bloggen din. Lykke til!



God helg!

(Bildene uten henvisning er hentet fra Internett)

14 kommentarer:

Hulda sa...

Så koselig! Jeg blir med, skal kopiere bildet. :) Kan jeg få bruke bilde nummer to som du har på bloggen din nå? Nydelig! Klart du kan bruke det du fikk fra meg. :)

Handplockat sa...

så mycket fint du visar i den blogg

ha en go lördag

chatrine sa...

Så fint innlegg! Jeg er jo da en av de trege, som ikke begynner før i siste liten...Før var jeg nok mye flinkere:) Jeg liker heller ikke lage mat til vanlig, men akkurat julematen MÅ jeg lage. Og når julen ført kommer koser jeg meg veldig:) Er nok ikke spesielt utpreget julemenneske, som styrer en masse, tror jeg. Så at de hadde begynt med jule-marsipan i butikkene allerede, og det er nu litt i tidligste laget. Jeg elsker julemarsipan, men venter litt med å smake på det;)
Må du ha en fortsatt fin helg!
Klem:)

Helene-Årets gleder sa...

Heiiii.
Så fint innlegg.Du er flink til å skrive.
Du setter ord på ideen bak å være en ekte juleengel.En som vil planlegge for å kose seg med julen og en som hjelper andre med å få julehøytiden til å handle om det det egentlig dreier seg om: masse hygge med venner og familie.


Stor klem til deg og tusen, tusen takk.

Ps:bildene du la ut nå var helt nydelige....

Klem igjen.

Uppe på vinden sa...

Jag måste nog kopiera bilden....köpte 3 paket julgranskulor igår och två nya adventsljusstakar häromveckan....Må gott och ha en skön lördag! Kram!

Emmeline sa...

Enig med Helene. Bildene var bare supersøte. Jeg er nok akkurat som deg; en som er glad i å forberede jul, glede seg, pynte og nyte!!!

Kommer nok til å lage et innlegg om dette, og bildene er allerede kopiert... Dette er min klubb, definitivt!!!

Anniche sa...

HEHE! Du er virkelig en juleglad jente du!
Helt fra jeg var liten jente mente mamma at jeg var helt hååååpløs hva jul angikk;O)
Allerde i august startet jeg med julemusikk osv .
Min eldste sønn ser ut til å ha arvet dette (snart 3 år ,hehe) ...så tor det eller ei , men vi har da hatt juleversted i dag ",
Det er vel opptaksprøve nok til å bli medlemm i denne ekslusive klubben vel ? hihi!
Supert , da verver jeg meg inn!

klem

chatrine sa...

Heisann:) Takk for kommentar til meg:) Jeg skal se om jeg ikke får til ett innlegg om Halloween:) Og hvordan vi feiret det "over there":)
Ha en super dag!

Berit sa...

Har tatt ideen din om julebok, den er kjøpt og skal dekoreres med julebilder av servietter og lignende.
Jeg elsker julen, prøver å være ferdig med alt "styret" til advent, men det er ikke alltid det klaffer.
Har årlig juleverksrked med barnebarna, da lager de gaver og er såååå fornøyde.
Ha en fin kveld

Villa Utsikten sa...

Tusen takk for kjempe koselig kommetar på bloggen min!:)Du er så snill:)
Så artig med engleklubben! Vanligvis kunne jeg blitt et verdig medlem, begynner å handle gaver i februar og hører julesanger i august. I år derimot blir det ikke rare feiringa siden vi skal reise bort i jula. Ikke vits i å bake osv. Det blir vel bare pepperkaker + hus og litt annet, må jo holde noen trasisjoner ved like når en har barn.Neste år skal jeg ta det igjen,dra på skogen med kakao og hent juletre,sett ut grøt på loven til nissen..osv osv;)
Har du sett at pepperkakene er kommet i butikken da? De syns jeg kan være gode før (og bare før) jul:)

silje sa...

Hei:) for en utrolig koselig blogg du har! Jeg ser at vi liker mange av de samme tingene:) Jeg også elsker astrid lindgren og ilon wikland,ser stadig på filmene og bakkebygrenda og lotta faktisk,selv om sønnen min er altfor liten til å skjønne noe av det. Men han også har den lille grisbjørnen til lotta,og den er han veldig glad i! Håper det er greit at jeg legger link til deg! Også vil jeg gjerne bli medlem av juleenglene,håper bare jeg klarer å kopiere bildet...Ha en fin kveld! Mange klemmer fra silje

Mia sa...

Oo vilka fina bilder och såklart jag också vill bli en julängel, ska skriva ihop ett inlägg om jul!

Måste passa på att fråga dig - vad betyder "lurt"? Är betydelsen smart eller osäkert..?

kram!

Ellie sa...

Det er ikke så dumt å starte tidlig, slik at det ikke blir så mye stress i advemtstida. Jeg har aldri vært tilhenger av å ta jula på forskudd, men å begynne med litt forberedelser, og å planlegge litt i god tid, blir jo noe annet.

Charlotte sa...

Åhh, for en nydelig ide. Jeg vil mere melde meg inn i denne klubben.
Du hadde mage flotte bilder, en kjempe koselig blogg.