torsdag 4. oktober 2007

Nye ting til hjemmet

Edme Wedgwood

Det som er så godt med å være borte, er å komme hjem til sengen og tekoppen sin. Jeg har bodd hos foreldrene mine en stund og fått hjelp med babyen, mens mannen min har vært i Irland med jobben.
Når han er ute og reiser, kjøper han alltid noe med seg noe hjem. Vi har ikke vært sammen så mange år, men jeg tror han begynner å kjenne min smak nå *smil*.
Bare se på denne fine krukken til å ha kjøkkenredskaper i, her plassert sammen med tekannen og en tekopp fra Edmeserviser mitt. Min store drøm er å få nytt kjøkken i denne kremhvite fargen.




Jeg synes også denne klokken var så fin! Den skal foreløpig henge på badet vårt.


Kors fra Irland

Til slutt vil jeg vise dere dette fine irske korset han tok med seg hjem. Denne katolske tradisjonen er nok veldig annerledes enn den Søreuropeiske med sine skjønne madonnaer og vakre engler. Men jeg synes dette korset var så fint. Det passer så godt på peisen vår sammen med ikonet fra Russland.

Med dette stemingsbildet ønsker jeg dere en fredfull helg!


16 kommentarer:

chatrine sa...

Nydelig gave! Passer godt til koppenen dine som også forresten er helt nydelige! Heldig er du!:)
Ønsker deg også en fin helg!
Klem:)

Timotei sa...

Så mye fint mannen din hadde med hjem til deg! Nydelig den krukken, passer jo perfekt til serviset ditt!

Hulda sa...

Så flotte ting han hadde kjøpt til deg i Irland! Nydelig kors, klokke og krukke. Krukken passet jo så godt til serviset du har, som forøvrig var veldig fint!

Kreoline sa...

Så snill mann du har, nydelig krukke, passet så godt til serviset, dessuten er det et nydelig servis, har et lignende bare et annet merke. Klokka var jo bare så skjønn, blir nok lekker på badet. Korset var også flott. Ha en kjempefin helg du også. Klem.

Ellie sa...

Edme-serviset har jeg også, elsker den kremfargen. Du hadde fått nydelige ting av mannen din. Krukka passet jo perfekt til serviset, og flott klokke! Likte også det irske korset veldig godt. Passet fint sammen med ikonet. Ha en fin helg!

elin1976 sa...

Ja, det var slettes ikke værst! Min mann er ikke så flink. Det blir som regel litt sånn -full fart flyplass ting. Men da tenker han i allefal på meg og det er jo bra.

Uppe på vinden sa...

Så bra att han vet vad du gillar! Det var fina saker, och så fint krukan passade till ditt porslin! Må gott! Kram!

min sin lille tue sa...

Hei på deg.
Det var en fin gave ja, godt at han kjenner smaken din:)
Godt å ha en kjøkkendrøm å kjenne på, for da setter man enda større pris på det hvis man endelig får det til.
Ønsker deg ei fortsatt god helg.

Helene-Årets gleder sa...

Heiii, du juleengel:-)

Så fine ting mannen din hadde med seg hjem:-)flink mann du har.
Jule-klubb ja...PÅMELDT!
Jeg vet ikke hvordan man lager sånn merke, jeg.Er det bare å google et fint jule-bilde også legge på tekst og laste det opp???
Vi må finne et nostalgisk bilde da *fnis*
Moro at du fant Tilda-papiret også da.Gleder meg å se hva du skal lage:-)
Klem på deg:-) Helene

Anniche sa...

Nyyyydelige ting!
fint med menn som har vett å ta md seg noen skatter hjem §:O) hihi

Beathe sa...

Så mange vakre ting, korset og klokken var jo nydelig:)
Har blitt liten tid til blogging for tiden, men nå er huset nesten klart for visning så det er deilig.
Ønsker deg en fin søndag:)

Emmeline sa...

For en god smak din mann har blitt utstyrt med... Dette var virkelig fine ting, syns du har vært veldig heldig. Han vet akkurat hva damene liker denne irlandsfareren skjønner jeg! Du må ha en fortsatt fin helg og kose deg med de nye kjøkkentingene!

Villa Utsikten sa...

Flink mannen din var til å kjøpe gaver da! Passet jo perfekt til serviset ditt, som var kjempe fint:)
Så bra at familien din bor i nærheten. Mannen min er også mye borte, vet at det er ekstra tungt når en har småbarn.

RedRobin sa...

Wow, dette hørtes ut til å være et skikkelig kupp av en mann altså! Nesten så jeg blir litt misunnelig jo...hrmf... Hehe, neida! Men sett stor pris på han mannen din da, DET synes jeg han har ærlig fortjent etter slik shopping. :o)

Ha en fin mandag og uke!

Mia sa...

Å vad mycket fint, så vackert! Härligt stämningsfull bild.. kram!

Anonym sa...

Åh, wedgwood edme-settet er så vakkert! Tror det er det fineste serviset jeg har sett. Det har jeg ønsket meg til jul, og jeg gleder meg til å begynne å samle på det. :) virkelig vakkert. står godt til den krukken du fikk av mannen din, som forøvrig også er kjempenydelig.

Linn Marie, ny fast leser :)