mandag 8. oktober 2007

Smårollinger

To hylleknektere fra Zans...


En planke fra Indiska...



...og vips har man en hylle på barnerommet til smårollingens kosedyr! Her ser dere kanskje noen kjente figurer? Se nærmere på det neste bildet...




Her er Thomas, Linnea, vesle Anna og grisebamsen til Lotta fra Bråkermakergata. Alle dukkene er laget fra kjente barnebøker. Det finnes også flere dukker fra bøkenes verden.

Det er Hjelm Förlag i Sverige som produserer dukkene, og i Norge får du blant annet kjøpt dem på Sprell. Når datteren min blir så stor at vi kan ha lesestund, skal vi lese bøkene om Lotta, Anna, Linnea og Thomas sammen med dukkene. Foreløpig er de bare til pynt.


16 kommentarer:

Emmeline sa...

Veldig kule dukker, skikkelig tøffe og gøy å se dem i virkeligheten...-Men du mangler jo Mummitrollet? Mummi har jo blitt veldig kommersialisert ( --huttetu for et vanskelig ord..) men uansett så er Mummi min favoritt. Han er jo en superhelt! Av dine dukker velger jeg Anna for hun er så snill.
Takk for tipset om Hjelm Forlag, skal titte innom der. Hyllen var stilig, flott arbeid!!!

chatrine sa...

Så tøft! Fine var de alle sammen der de sitter på hylla:) Smårollonger ja...det er jo ikke jeg vandt med lengere, men i helgen hadde jeg besøk av en liten kar på 2..puh...litt sliten etter helga ja:)
Artig med de små:)
Ønsker deg en super dag!
Klem:)

Helene-Årets gleder sa...

Så fin hyllen ble....med kule dukker på.

Kjempe-idè å spørre søsteren din da:-)Forsiden på juleheftet blir flott som bakrunn for juleklubb-merket:-)

Jeg har ikke kunnet holde meg og har kjøpt mere julestæsj i dag...

Klem Helene

Ellie sa...

Flott hylle, og skjønne dukker! Så morsomt med dukker fra barnebøker. Grisen til Lotta er min favoritt, den som var så nær ved å lide en svaært så tragisk skjebne! ;-)

elin1976 sa...

Hyllen ble kjempeflott. Knektene er sånne som jeg gjærne ville hatt her nede i stuen. Trenger noen hyller til å ha nips på (unnskyldning for å kjøpe mer he he) Ha en fin dag. Klem fra Elin:O)

chatrine sa...

Heisann! Jeg har fått en award på min blogg, og vil gjerne dele den med deg:) Om du vil kan du koppiere logo fra min blogg:)
klem:)

Timotei sa...

Så lurt å lage hylle selv. De knektene var fine! Fine dukker veslejenta di har også. Grisen (bamsen) til Lotta var nå søt da! Blir aldri lei av filmene om Lotta jeg. Hun er sånn en herlig, sta unge!
Så koselig å lese det du skriver i dette innlegget. Fikk meg til å tenke på da eldstegutten min var liten. Husker jeg gledet meg til han ble litt større så vi kunne lese bøker sammen og bygge lego...

Emmeline sa...

Heisann og hoppsann og takk for hilsen. Måtte bare stikke innom for å legge igjen et svar. Interiør Gave Along, er en sånn hemmelig venn gave. Hvis du går inn på siden http://interiorgavealong.blogspot.com/ så kan du lese alt på siden der. Regler og hvordan vi gjør det står beskrevet på høyre side av bloggen. Vi gir vel ikke gaver så veldig ofte... Jeg kan tenke meg ca 3 gaver i løpet av et år? Forrige runde hadde vi i mai/juni og nå blir det jo denne runden som vil bli i okt/nov. Aner ikke om de satser på en julegaverunde, tror de pleier det også? Men jeg aner ikke. Det er iallefall veldig koselig. Dersom du ønsker å melde deg på til neste runde må du sende en påmelding til Katarina som administrerer Gave alongen. Epost adresse finner du også på siden. Lykke til;0) KLem

Emmeline sa...

Heisann og hoppsann og takk for hilsen. Måtte bare stikke innom for å legge igjen et svar. Interiør Gave Along, er en sånn hemmelig venn gave. Hvis du går inn på siden http://interiorgavealong.blogspot.com/ så kan du lese alt på siden der. Regler og hvordan vi gjør det står beskrevet på høyre side av bloggen. Vi gir vel ikke gaver så veldig ofte... Jeg kan tenke meg ca 3 gaver i løpet av et år? Forrige runde hadde vi i mai/juni og nå blir det jo denne runden som vil bli i okt/nov. Aner ikke om de satser på en julegaverunde, tror de pleier det også? Men jeg aner ikke. Det er iallefall veldig koselig. Dersom du ønsker å melde deg på til neste runde må du sende en påmelding til Katarina som administrerer Gave alongen. Epost adresse finner du også på siden. Lykke til;0) KLem

Helene-Årets gleder sa...

Heiiiiiiii!!!!!
ÅÅÅÅ, så fint juleklubb-merket var.Du må hilse søsteren din masse og si tusen takk!!!!!
Du har funnet på klubben og da må du lage et fint innlegg:-)
Hvordan får jeg merket opp på siden min?Er det bare å kopiere og lime det inn på siden min?
Hvordan nominerer du andre engler?

Klem på deg du søte jule-engel:-)

Helene

Hulda sa...

Så fin den hylla ble, likte hylleknektene veldig godt. Kan sikkert sende deg det bildet. Skal få gjort det i morgen. :)

Hemma på Landet sa...

Vad fint du gör. Verkligen. Kram

Mia sa...

Så fin hylle du har laget da, og fyllt den med mange koselige leker. Søtt var det, rett og slett.

Takk for kjempekoselig kommentar i bloggen min. Angående Villa Snekkersten, så tror jeg nok det lønner seg å reservere rom i god tid. Vi var der første gang i juni i år, og jeg reserverte i beg. av mai. Selv da fikk jeg ikke rom på det tidspunktet vi først hadde tenkt, så vi forandret reiseplanene til et annet tidspunkt (en uke senere), slik at vi kunne bo der. Men det var virkelig verdt det.

Hulda sa...

Så koselig med juleklubb! Hvordan blir man med i den?

Mia sa...

Å vilka vackra konsoller! Vad mysigt de har där på hyllan.. ;-)

Vinterns söta; ISBN 9137130854

kram!

Prinser & Prinsesser sa...

Absolutt lekkert! Ikke bare hyllen men alt det andre også, særlig den rosa prikkete tapeten! Om jeg får en liten prinsesse en gang skal jeg huske på idéen.