lørdag 20. oktober 2007

Smugblogging...

Jeg skulle gjerne hatt tid til å lage flere innlegg og besøke deres nydelige blogger litt oftere. Men det er ikke alltid like lett når man har en baby i seperasjonsangstalder (9 mnd) som henger rundt deg hele tiden. Her om dagen klarte hun å ta av hele enterknappen på den nye PC-en vår, da jeg trodde jeg kanskje fikk blogget litt mens hun satt på fanget mitt. Det er virkelig ingen leker som slår mamma for tiden! Helst skal jeg synge Lille Petter Edderkopp for henne hele tiden.

Engel kjøpt på Plantasjen for 39,- kroner

Jeg har nok brukt ganske mye tid på blogging den siste tiden, for en kveld kom mannen min ut i boksern etter å ha lagt seg. Ja, han hadde nok ligget i sengen og tenkt lenge, for han sa veldig fort og sint: Kan vi ikke ha én bloggefri kveld?!!! Så gikk han og la seg igjen. *fnis*
Men jeg skjønner jo poenget hans. Det er jo viktig å gjøre noe hyggelig sammen på kvelden, men samtidig må jeg jo får drive litt med hobbyen min når han er hjemme og kan passe tulla. Så vi prøver nå å møtes på halvveien. Noen kvelden er bloggkvelder og andre er kvalitetstid-sammen-kvelder.

Madicken og Lisabeth fra Titta, Madicken, det snöar!

Akkurat nå sover både mannen og lille krabat. Det er tidlig lørdag morgen og jeg smugblogger, ti-hi! Noen som føler de må gjøre det av og til? Jeg føler meg som Madickens lillesøster Lisabeth i Astrid Lindgrens bøker, som gjør alt det Madicken gjør, men i smug. Det vil vel si at hun går på skolen og har utflukt i sin egen fantasi, eller at hun leker det når ingen ser henne...


Det er fint med smugblogging, særlig tidlig på morgenen. Dagen har liksom ikke begynt ennå, men jeg ser at den ligger der ute og venter på meg...

Håper dere alle får en nydelig dag!

19 kommentarer:

Helene-Årets gleder sa...

Heiiiiii...
Kjenner det godt igjen, jeg også.Særlig til å begynne med satt jeg klistra til pc`n.
Mannen min lurte på om det i det hele tatt var mulig å få litt tid sammen med kona si:-D
Lillegull på tre år ligger på pledd foran TV`n akkurat nå.Jeg har bestukker henne med kjeks så jeg kan blogge i fred.
Mannen sover, så hvis kjeks-pakka ikke blir tom med det første kan jeg kose meg en stund til.

Ha en fin helg, engle-snupp.

Stor klem til deg fra meg.

chatrine sa...

Heisann! Morsomt:) Man blir jo litt hekta på denne bloggingen ja:) Her i huset går det veldig greit, eneste som maser litt av og til er gutten som helst skulle bruke min pc til å spille på(for min er visst mye bedre..) Ellers bruker jeg nok enda mer til på strikking enn blogging, om det skulle være mulig;)
Ha en super helg!
Klem:)

silje sa...

God morgen:) Må innrømme at jeg humret litt for meg selv når jeg leste dette... Kjenner meg nemlig veldig godt igjen! Jeg er jo så ny i bloggverdenen at det fortsatt er veldig spennende,og jeg må liksom innom på pc'en flere ganger i løpet av dagen... Får håpe avhengigheten gir seg litt etterhvert...Jeg prøver ihvertfall å redusere bloggingen litt på kveldene,må jo være litt sosial også. Bærbar pc er ikke akkurat noe vidunder for forholdet... Sånn som nå skulle jeg liksom ha gått i dusjen,men så måtte jeg bare kommentere innlegget ditt:) Ha en riktig god helg! Klem

Flower Power sa...

Hei!

Nei, det er ikke lett å få alt til å gå ihop bestandig, og særlig ikke med en liten, aktiv krabat i tillegg. Som du sier, så er det jo viktig å gjøre litt annet enn å blogge også, men man får litt følelse av å forsømme noe uansett. Deilig med sånne tidlige morgener da, når resten av huset er stille...
Fin engel du har kjøpt, og fin vinduskarm:))

Ha en riktig så fin lørdag, og kos deg med mannen:)))

min sin lille tue sa...

Hei:)
Hihi, jeg kjenner meg igjen ja, det er en her som syntes det ble litt mye ei stund;)
Men at det er morsomt å blogge er i alle fall helt klart. Masse koselige bloggedamer der ute, og masse inspirasjon og tips å hente.
Ønsker deg ei god helg.

Timotei sa...

Hei!
He-he...Artig innlegg. Kjenner meg så altfor godt igjen. Får noen kommentarer jeg også ja. Vi har pc-en vår stående på kjøkkenet, så det er ikke så enkelt å smugblogge heller. Men mannen min er VELDIG glad i fotball og ser MANGE fotballkamper og det tar jo også tid. Han har fotballen, jeg har bloggen.
Kos deg med blogingen du, ( og litt med mannen din også selvfølgelig...)
Ha ei riktig fin helg!

HildeS. sa...

*he he*
Ja me er nok mange som kjenner oss igjen i dette med å snike oss til litt blogging...
Det er jo så kjekt å kikke innom hos alle, og så må eg jo sjå om det har kome nokre nye kommentarar.
Her i huset har dei avfunnet seg med situasjonen...
Madikken og Astrid Lindgren sine julehistorier er mine favorittar. Eg er veldig glad i alle figurane hennar, men det er noko spesielt med Madikken og Junibakken. Det er akkurat slik eg ser for meg at jul i "gamle dagar" var.
*Glermegmassetiljul*

Ha ei fin helg:o)

Mia sa...

Vad mysigt med smygbloggning! Hihi! Vackra bilder du visar.. Älskar Astrid Lindgren, vet inte riktigt vilken figur jag älskar mest dock.. Hmm, får nog fundera på den! kram

Handplockat sa...

hej tack för titten hos mej
klart jag ska berätta vad en bagarstuga är

ett litet hus med stor bkugn där man eldar occh bakar bröd
oftast tunna mjulk kakor

förr i tiden så hade husen egen bagarstuga eller så hade byn en gemensam bagarstuga

på vår gård så har vi en egen utan elström, vi har ännu inte bakat i den utan har renoverat den och har ofta fester och middagar där

kul att du hittade till min blogg
ha en go söndag

Karna sa...

He, he sikkert enda gøyere å blogge, når en gjør det i smug...he,he....

Uppe på vinden/Under en vind sa...

Så fint du visar!!!

Jag har öppnat en ny blogg, "Uppe på vinden" kommer försvinna....Den nya heter www.underenvind@blogspot.com

Skriv din maildress bland mina kommentarer eller skicka mig ett mail : underenvind@telia.com
så skickar jag dig en inbjudan!!

Ha en skön söndag! Kram!

Villa Utsikten sa...

Så bra å høre at det er flere som har menn som ikke er så glad for blogginga;)
Høstfesten i forige innlegg hørtes ut som en koselig tradisjon:)

Hulda sa...

Så koselig innlegg fra deg, måtte smile da jeg leste om smug-blogging og mannen i bokseren.. har det litt sånn jeg også innimellom. ;) Fint bilde fra vinduet ditt, du har tatt sommeren inn, ser jeg. Jeg er veldig glad i Madikken, det er jo bare en helt fantastisk søt historie Astrid Lindgren forteller der. Har likt den fra jeg var lita.

Når det gjelder bildet ved kommentaren, så er det noe du må legge til under profilen din, tror det var der. Du får se på alt der, jeg tror det var der jeg la det til.

Emmeline sa...

Hei...Det er så godt at vi er flere! Mannen min er ikke så bekymret for denne stadige bloggingen min, men det er verre med mine fire barn som ikke liker "at jeg bloggifiserer alt"

I det siste har de begynt å stemme over mine prosjekter, selv om jeg ikke spør om deres mening engang. Plutselig er det; Opp med hånden de som ikke vil at vi skal male gulvene" og fire hender går rett til værs... Hmmmmm.....
Det er nok et signal på at jeg driver enda hardere på med mine prosjekter enn før etter at jeg begynte å blogge! Huff nei nok om det...

Må jo bare berømme deg for å blogge om morgenen, da er det jo ingen som kan klage, jeg tar heller kvelden og natten til hjelp. Ikke bra for neste dags arbeid desverre!!

Glemmer nesten å si at Engelen var superskjønn og veldig billig. Madicken er nok inspirasjon for flere bloggere må jeg innrømme!!
Håper at helgen har vært bra og at uken blir fin den også:0)

elin1976 sa...

Kjenner meg igjen.....jeg blogger masse om morgenen for om kvelden er de andre der. Må jo være litt sosial også. hehe. Mannen hadde noe liknende her om dagen da han mente det ble for kjedelig når jeg hele tiden satt opp å sydde. Det er så usosialt når du er oppe hele tiden......ja vel jeg dro med meg symaskinen ned og etter to dager med stoff, nåler, sakser, liim, maling og diverse mønster flytende sa han- kan ikke du begynne å sitte oppe å sy, det er jo til og med tråd i maten. ha ha ha ha ha ha ha ha ha . Ler meg skakk. Så nå sitter jeg oppe å syr uten å få kommentarer for jeg er så usosial. Klem:O)

Alvas Hus sa...

Hej!

Tack för besöket hos mig. Vad roligt att du tycker om butiken!

Ja, vi skickar till Norge, men frakten blir något dyrare samt att förskottsbetalning gäller.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kram Sandra
Alvas Hus

Berit sa...

Sitter med et smil om munnen, for dette var artig. Sikkert mange som kjenner seg igjen. Ser jo at dette blir en dille, selv om jeg er ganske ny. Det er jo så utrolig kjekt å se innom hva dere holder på med. Ikke alltid jeg legger igjen komentar... Kanskje det er ikke er så fint av meg.
Timene flyr av gårde når kikkerunden er i gang.
Har absolutt ikke dårlig samvittighet når jeg bruker tid her, for jeg har en mann som er på jakt til stadiget, på sjøen å fisker, og er vekke hele dager og netter med.
Jeg har "tatt" engelen din, for nå er julekortene funne fram og skal lages. Det er et koselig pussel.
Lager ikke korter hvert år selv, bare når jeg ser jeg har god tid.

Fin engel du hadde kjøpt, os så var det så koselig i vinduet ditt.
Ha en fin ettermiddag!

SisseLoise sa...

Heisann, føste gang eg er innom deg, og har kosa meg gjennom heile bloggen din. Synes det er så koseleg med barnebøkene dine som du leitar fram. Mine har eg mista da x-mannen min nektar meg å få dei tilbake. Så må nok tråle brukthandlelen, men det blir liksom ikkje heilt det same... Ønsker deg og dine ei fin veke:-)

M sa...

Hei!

Ser du har fått masse respons på dette. Har noe av det samme. Min samboerforlover syns at blogg er teit (men han vet jo ikke om disse koselige), så jeg har ikke fortalt at jeg har en... Men har desverre ikke mye tid til å blogge. Det du skrev om at man bør blogge ofte for at folk skal gå inn på den - Jeg tror jeg har funnet ut at jeg blogger mest for meg selv. Og de jeg kjenner fra før. Umulig uansett å følge med dere "superbloggere". :)