søndag 18. november 2007

Kremmerhus


Her er noen kremmerhus jeg har laget. De skal fylles med brente mandler og marsipan og gis bort til jul. På bildet over er et kremmerhus med juleevangeliet på fransk. Det andre har jeg laget av en pose fra
United Bakeries i Oslo (sjekk de fine bildene på denne linken!). Det samme er gjort med kremmerhuset under til høyre. De to andre er laget av bildene som også lysene er pakket inn i.





Her har jeg brukt Tildapapir etter inspirasjon fra Årets Gleder.





Tenk, nå er det bare to uker til advent...

2 kommentarer:

silje sa...

Kremmerhusene ble kjempefine:) "Forer" du dem med noe for å få dem stive,eller bruker du bare vanlig papir? Har tenkt til å lage noen selv,men vet ikke helt hvordan det burde gjøres.. Nå går tida fort mot advent ja.. Hjelp,føler at jeg ikke rekker noenting om dagen! Nå skal jeg til å fylle en nykjøpt kommode med rosa babytøy,føler at det viktigste er at det er klart til babyen kommer,så får jeg ta juleforberedelsene litt innimellom:) Ha en fin dag! klem

Anonym sa...

hei. skikkelig fine kremmerhus. kan du legge ut ear du et ark somn liten oppskrift til vi som ikke er like fingernem??? foresempel- de bildene du linket til- har du de rudt hele siden, eller har du et ark til selve kremmerhuset, og så limer du et bilde oppå der igjen på en av sidene? Noe spesielt papir??? gøy med disse juletipsene deresw. kan godt svare her på sien din, ellers ligger min gamle blogg der enda- nikkoline.blogspot.com selv om jeg har lagt den ned, men jeg vurderer å gjenoppta den...får se. hilsen karoline