torsdag 8. november 2007

Prikken over i´en og en gammel dør

Tenk, vi er godt inn i november alt! De siste ukene har fløyet så fort at jeg helt har glemt å tenke på adventstiden som snart skal komme. Men nå er jeg igang! Jeg har handlet noen små detaljer til julegavene og julepynten i ulike nettbutikker, og jeg har til og med skaffet meg en julekalender. Men alt dette skal jeg komme tilbake til. Først vil jeg vise det nyeste vi har fått på badet vårt. Badet ble pusset opp i mai, og nå har det kommet litt nytt som virkelig ble prikken over i´en. Bare se her!


Denne sjablongen kjøpte vi på Alvas hus. Jeg synes det ble så lekkert og morsomt. Det er en kopi av en gammel parfymereklame. Sjablongen er malt på den gamle brannmuren vi fant da vi rev ned det gamle badet. Slik ser sjablongen ut på avstand.



Døren dere ser er ikke opprinnelig fra huset vårt. Den er kjøpt på Fortidsminneforeningen i Oslo.



Vi vet ikke helt hva slags farge vi skal ha på den ennå. Enten blir det hvit, eller så har vi vel egentlig mest lyst til å beholde originalfargene. Da må listene også få ny farge. Hva synes dere?





Slik ser døren ut på den andre siden. Dette rommet skal også pusses opp, så vi har ikke bestemt oss for farge her heller.




Dette skiltet kjøpte jeg av Flower Power. Det er nok hentet fra butikken hennes Veslestua.

Jeg har fått en stor forkjærlighet for skilt. Så nå har vi flere skilt hengende på badet.





Dette henger i dusjen over hyllen med såper og sjampo.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Kjære du! Lekkert! Så mange nydelige skilt. Hadde virkelig sansen for dem! Og sjablongen var helt super på den hvite brannmuren! Vi sees! Klem Line

Emmeline sa...

Den sjablongen har jeg faktisk sett på, og jammen ble den vakker på muren der---veldig veldig fin!
Dere har i det hele tatt laget et veldig flott og stilig bad, med personlige og lekre detaljer..som denne forseggjorte døren og de flotte skiltene. Kjempegøy!!
Når du har så god smak så finner du lett ut hva du vil gjøre med døren din...Den var veldig stilig--jeg hadde malt den hvit, men skjønner godt om du vil beholde den...for det var tøft det også!
Kjekt å se iallefall. Takk for inspirasjonen

Hulda sa...

Virkelig flott på badet hos dere, fine detaljer. Det er skikkelig fint med små skilt innimellom. Jeg har noen jeg også. Likte den gamle døra veldig godt, tror jeg hadde beholdt originalfargene. Det er jo stilig det!

den gode feen sa...

Så masse fint du har kjøpt! Eg skal ikkje ha noko i gjengjeld! Kom berre på ein ting. Då eg var lita hadde eg ei barnebok om ei and i jenteklede. Trur det var historie om ei jente som vart forvandla til ei and, og at det var derfor anda hadde klede på seg. Syns også å huske at anda reiste ut i verda, med koffert og raud og kvit stripete pysjamas/dress på seg. Anar du kva bok dette kan ha vore? Mi vart øydelagt då eg gløymte den ute og det byrja regne... Skulle så gjerne hatt tak i den boka igjen, men litt vanskeleg når eg ikkje har tittel. Hadde fått fred i sjela hadde eg fått tak i den boka igjen he he. God natt klem!

chatrine sa...

Så fint, og sjarmerende!! Jeg bare elsker det franske:) Og sjablonen var helt TOPP!!! De andre skiltene dine passet veldig godt til ditt bad, og jeg syns døren skal være litt sånn slitt:) Veldig flott alt sammen:)
Klem:)

Under en vind sa...

Oj så mycket fint på en gång!! Klockan, schablonen och emaljskyltarna!! Wow!! Vill-ha....
Önskar dig en skön helg! Kram!

HildeS. sa...

Så flott det vart med skrifta på veggen, lekkert:o)
Skilta du hadde der inne var også flotte, og for ikkje snakke om den fantastiska døra. Den var nydeleg den:o)
Ha ei finfin helg:)

den gode feen sa...

Så kjekt. Ja, det kan jo godt hende den var frå tidleg 80-tall. Eg er født slutten av 1973. And eller gås var det. Så vidt eg hugsar var den i landskapsformat, med blanke/glatte ark og veldig detaljerte teikningar. Kan liksom minnast at jenta vart gjort om til ei and på eit kjøkken eller noko slikt. Uff, håpar ikkje du får ein kjempejobb av dette her. Ha ei kjempefin helg! Klem

Anonym sa...

Så fint det var med sjablongen! Og skiltene er bare nydelige. Ønsker deg god helg. Klem Hedvig

Ellie sa...

Badet deres ser nydelig ut, og det ble jo så fint med den sjablongen! Døra var virkelig flott, skjønner at det er vanskelig å bestemme seg for om man skal male eller beholde originalfargene, for begge deler blir nok bra! Ha en fin kveld!

Timotei sa...

Så fine skilt du har fått tak i! De var virkelig dekorative. Og sjablongen var også så fin. Ekstra koselig med den gamle døra som dere har tatt vare på. Vanskelig å si om du bør male den eller ikke.Jeg tror kanskje jeg ville malt den hvit, men... Følg magefølelsen din du, det blir som regel riktig!

SisseLoise sa...

Heisann, har ramla litt av lasset siste tida. Men send meg en mail på sissi_lo krøllalfa msn.com, må ha din mailadr for å invitere, skal være litt tungvindt viste det seg.

Nydelege dei gamle dørene de har kjøpt, synes dei er sjarmerande slik dei er no eg:-)

Kreoline sa...

Det så lekkert ut badet ditt, likte godt sjablongen og alle de flotte skiltene. Døren var skjønn, likte den godt i originalfargen, men den hadde nok vært nydelig i hvitt også. Ha en fin uke.