lørdag 1. desember 2007

Desember?

Enkel snorkalender fra Janbibejan som produserer kjempefine treleker og spill. De kan blant annet fås kjøpt her. Denne fikk jeg da jeg oversatte noen tekster for firmaet.


Detaljer

Da jeg våknet i dag og gledet meg til å åpne kalenderen, sa mannen min: Hva?! Er det desember i dag? Hvordan vet du det? Han var helt i ørska og overarbeidet etter siste innsats på jobben før pappapermen. Men det er kanskje ikke så rart at han var i tvil. Ute trommet regnet på ruten. Det har ikke regnet slik én dag denne høsten, og så regner det som det aldri har regnet den første desember. Hvordan skal man finne julestemningen da? Kommer den innenifra? For i leiligheten henger to kalendere. En pakkekalender med 8 pakker til hver av oss henger på soverommet, og en skjønn billedkalender fra St Olav Bokhandel henger på kjøkkenet.

Litt uskarpt bilde uten blits. Bildene inni er i samme stil.


Og i stuen står adventstaken klar til i morgen. Denne kjøpte jeg på
Ark Bokhandel i 1999 da jeg pyntet til jul i kollektivet jeg bodde i. Nå har jeg pynten den litt opp med tall fra en nettbutikk. Men stadig ingen julestemning... Hjelp! Hva gjør man da?

8 kommentarer:

Hulda sa...

Ikke vær redd for julestemninga.. den kommer sigende etterhvert skal du se. Du skriver jo også at den må komme innenfra, det tror jeg du har rett i. Julen skal være enkel, syns jeg. Enkel pynt, som gir gode tanker, og som viser vei mot det som er julens glade budskap; Jesu fødsel i Betlehem.

Jeg syns den bildekalenderen var såå fin! Fikk lyst på en slik en. :)

Ønsker deg ei fin advent!
Klem fra Hulda.

HildeS. sa...

Julemusikk må eg ha for å komme i stemning, og pepperkake lukt hjelper også:o)
Flotte adventskalendere og koselegadvenystake.
Julestemninga kjem nok snikande snart skal du sjå:o)
Ha ein fin 1. søndag i advent:o)

chatrine sa...

Så koselig kalendere!
Ønsker deg en fin advents-søndag!
Klem fra chatrine:)

Ellie sa...

Det er en stund til jul ennå, så jeg vil si du har god tid til å komme i julestemning :-). Her er det også skikkelig vått vær, med regn og gråvær. Synes begge kalenderene dine så fine ut! Kan jo hende du vil få litt adventsstemning av dem etterhvert?

Emmeline sa...

Den kommer nok smygende... det hjelper med tente lys, varme gløgg, spise pepperkaker og spille julemusikk på cd spilleren!!
Jeg syns det var koselig adventsstake og vakre kalendere du hadde fått, så du skal se at julegleden kommer over deg etterhvert. Når snøen kommer blir det perfekt også!!

Anniche sa...

Julestemningen kommer nok skal du se....men det hadde jo ikke vært galt med noen hvite flekker ",

Uansett , masse koslige bilder du har lagt ut her!

Klem

RedRobin sa...

Hehe, julestemningen kommer nok - vær sikker! I mellomtiden kan jeg anbefale f.eks. lukten av mandariner, nellikspiker i en kopp eller telysholder, noen stearinlys osv osv. Det hjelper! :o)

Ha en fin uke - uansett!!

Mia sa...

Men ååå vilken underbar adventsljusstake! kram!