mandag 10. desember 2007

En annerledes julegave

I fjor døde 9,7 millioner av verdens barn før de var fem år, leste jeg på førstesiden i Aftenposten i dag. Og her sitter jeg i all min overflod og vet ikke hvor jeg skal plassere alle tingene til lille Krabat engang.

Jeg har skrevet om alternative julegaver før, men nå har jeg funnet en konkret julegave man kanskje kan gi til noen voksne som har det de trenger... Man kan støtte barn ved å kjøpe kort fra Redd Barna. Her på bildet ser dere for eksempel noen kort vi har kjøpt som tilsvarer ett års skolegang. Det skal bli julegave til noe vi kjenner.

Kortene kan kjøpes HER!

Ett års skolegang til noen barn som trenger det.


3 kommentarer:

chatrine sa...

En fin Ide! Man har jo så mye selv, og det er jo ingenting man trenger i grunnen.
Her var det mye nytt siden sist! Flittig du har vært med bakingen må jeg si! Selv har jeg passet min søsters gutt på 2, i helgen. Skal si det er uvant med små unger... Ikke får jeg gjort noe som helst når han er i hus. Så jeg må bare innrømme at jeg er gla for at mine egne har blitt store, gitt. Så fort man glemmer...de har jo vært små de også engang. Tilogmed bloggingen måtte vente litt (hehe) Koselig med små barn da;)
Ønsker deg en fin start på uken!
Klem fra chatrine:)

Landliv sa...

Så bra at du minner oss på dette... det kan ikke sies for ofte! Forresten kjempeherlige former dere har da!
Fortsatt god adventstid!

Timotei sa...

En kjempegod ide! De aller fleste av oss har jo alt vi trenger. Det må jo være en super julegave å kunne være med på å hjelpe noen som virkelig trenger det!
Koselig å se på bakebildene dine også. Jeg har også bakt pepperkaker med minstemann her i huset. Vi har pynta dem med melis, nonstop og sølvkuler. Det hører liksom med. Akkurat likt hvert år. Ellers tar jeg det litt med ro med juleforberedelsene i år. Vi skal reise hjem til foreldrene mine i jula så da er det ikke så mye vi trenger å ordne her hos oss, men litt småtterier blir det nå likevel.
Kos deg videre med juleforberedelsene dine!