søndag 30. desember 2007

Interiørgaver

Håper alle har hatt en fin jul så langt. Snart renner det gamle året ut. Jeg vil takke for all inspirasjon jeg har fått av kommentarene og bloggene deres. Det gjør meg så glad å se at så mange deler min interesse for de nære ting. Jeg gleder meg til å fortsette å lese bloggene deres, men jeg er ikke sikker på om jeg skal fortsette å skrive selv. I hvert fall tar jeg nok snart en pause. Men det skal jeg komme tilbake til. Nå vil jeg vise noen av de vakre tingene jeg fikk til jul.


Denne nydelige vasen i fattigmannssølv fikk jeg av svigermor.


Dette skiltet har jeg sett på lenge. Det kjøpte mannen min til meg, og han hengte det med en gang opp i vaskekjelleren. Jeg fikk også gavekort fra interiørbutikken Lune Hjem av ham (og silkenattkjole!)


Denne flotte brødboksen så mamma og jeg på Bogstad Gård i Oslo i høst. Jeg syntes den var så nydelig, så mamma dro tilbake til museumsbutikken og kjøpte boksen som julegave.


Ekte fantearbeid

I høst var mamma også på et marked og fant denne gamle kurven som hun ga meg til jul. Det er ekte fil de fer-arbeid eller fantearbeid som man sier på norsk.

Tidligere var fil de fer en måte å skaffe seg inntekt på for omstreifere og fattigfolk. Ståltråd var et billig råmateriale og hadde man en tang og et godt håndlag, så var man i stand til å lage flotte gjenstander som kunne byttes bort i mat eller husly for natten. Nyproduksjoner av fil de fer er blitt veldig populært i den franske landstilen, men dette er altså ekte fantearbeid.

5 kommentarer:

posidriv sa...

Nydelege julegåver! :)

Ynskjer deg eit godt nyttår!

Siri sa...

Å, jeg håper du fortsetter å skrive! Synes du tar så fine bilder og skriver så koselig.
Jeg har selv hatt flere bloggpauser, men vender stadig tilbake når skrivekløa blir for stor. ;-)
Godt nytt år!

bagateller sa...

Så koselig julegaver du har fått, artig med den kurven, tenk så mye fint de fikk til med så lite før. Alle gode ønsker til deg og dine for det nye året. Klem:-)

Hem & Lyckas Mia sa...

Vilka underbara presenter! kram

mimiala sa...

Så flotte julegaver du har fått.
Må si jeg likte den vasen :)

Ønsker deg og dine et godt nytt år :)