torsdag 20. desember 2007

Oldemor Bings julekake


Slik så det ut der jeg bor i dag. Det er så vakkert ute, og alt dette er bare frost. Dessverre ser det ut til at det skal bli mildvær til jul...



I dag har jeg bakt julekake etter min gamle venninnes oldemors oppskrift (se forrige innlegg). Hun ble visst kalt Oldemor Bing. Her er det selvfølgelig brukt ekte meierismør. Kakene pakket jeg inn i brødduker brodert av Trude Eriksmoen og ga til venner rundt der jeg bor. Jeg synes det er hyggelig å stikke innom og gi dem jeg er glad i en god juleklem.



Her har jeg brukt bildene fra kremmerhusene og madonnaemblem.

7 kommentarer:

silje sa...

Hei! Julekaka så kjempegod ut! Jeg har tenkt å bake det i år,har aldri gjort det før. Er det vanskelig? Ser for meg at det må være vanskelig å vite når den er passe stekt... Nydelig pakket inn var den også forresten:) Nå går dagene fort mot julaften,kos deg de siste dagene! Går det forresten bra med lille krabat? klem

Timotei sa...

Så koselig med slike hjemmebakte gaver! Og prikken over i-en med den fine innpakninga da! Snøen ja...Vi hadde ikke snø på julaften i fjor og det får vi nok ikke i år heller...Her er det mildvær og regn...I morgen reiser vi på juleferie til mine foreldre så da vil jeg benytte anledningen nå til å ønske deg og dine en riktig god og fredfull JUL! Vi "snakkes" i det nye året!

den gode feen sa...

Oj, for ei kjempefin gåve å gje bort. Nydeleg laga til med duken, bilete og emblem! Ynskjer deg og dine ei kjempefin jul :)

silje sa...

Hei igjen! Det er kjempefint om du kan sende meg oppskriften! mailadr mi er siljewest@hotmail.com. Tusen takk:) Da får dere også ha en riktig god jul! Her er det hvitt i form av rim,så jeg håper det holder seg! God jul! Mange juleklemmer

Landliv sa...

RIKTIG RIKTIG GOD JUL TIL DEG!!
De beste ønsker for julehøytiden og det nye året herfra! Klem

krinkelkroken sa...

Flott gave, tenker de blir kjempeglade, så forseggjort:)
Ønsker deg en herlig og fredfull julefeiring;)

adam brown sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.