søndag 9. desember 2007

Pepperkakeformer

I dag har det vært pepperkakedag hjemme hos oss. Egentlig pleier vi å bake pepperkakerkaker hjemme hos foreldrene mine, men nå føler jeg at jeg må lage mine egne juletradisjoner også. Så bestevenninnen min, som venter sitt første barn i februar, og jeg lurer på om vi skal starte en ny pepperkaketradisjon sammen med våre egne barn. I dag bakte vi i hvert fall sammen. Koselig!

Krabat på 10 mnd lagde sin første pepperkakesau i dag. Den spiste hun opp etterpå.

Her er noen pepperkakeformer:


Tradisjonelle pepperkakeformer kjøpt på Norsk Folkemuseum


Morsomme pepperkakeformer kjøpt på IKEA

Rustikke pepperkakeformer fra Bloomingville


5 kommentarer:

silje sa...

Hei hei:) tusen takk for koselige kommentarer,og gratulasjonen:) Vi har det så bra om dagen,er så godt at fødeselen er overstått,og fantastisk å ha en liten baby igjen! Har helt glemt hvor små de er jeg... Så fine pepperkakeformer du har! Er enig i at det er koselig å lage sine egne tradisjoner! Vi må jo det nå som vi har fått barn:) Du spurte jo forresten om kantbeskytterne,både de og sengetøyet er kjøpt på Kid. Er veldig fornøyd med alt sammen,og billig var det også:) Kos deg videre med juleforberedelser,tenk,i morgen er det to uker til julaften! Klem

Berit sa...

Koselig å bake med de små og lage tradisjoner det er viktig.
Har ikke sett engleform før. de kan bli skikkelig flotte i julemanndeig.
Kos dere videre i adventstiden.

elin1976 sa...

Utrolig kule former. Vi samler på slike men må nok få fatt på disse. Her ble dert pepperkake tog og jagerfly....ha ha

bagateller sa...

Så søte de fra Norsk Folkemuseum, får sende søstern på oppdrag, desverre er hun her for tiden så får bli til neste jul..

min sin lille tue sa...

Hei:)
Morsomme pepperkakeformer du har. Her er det visst bare sånne "vanlige" former. Men er enig med deg at det er moro å lage sine egne tradisjoner til jul også. Og å lage pepperkaker med barn er jo en sikker vinner:) Har du prøvd å lage pepperkaker med sukkertøyvindu? Det er en morsom vri:)
Ha en fin kveld.