søndag 23. desember 2007

Rød jul


Da jeg var liten hadde vi alltid rød jul. Nå har jeg begrenset med rød julepynt. Min store drøm er likevel et kremhvitt kjøkken med rød julepynt, så nå har jeg begynt å samle. Her ser dere en av Carl Larson-lysestakene med håndlaget lys som jeg kjøpte på Norsk Folkemuseum denne måneden.




I går kom snøen! Hjertene i vinduet har jeg arvet etter mamma. De er i ekte 1970-tallsplast, og de hang alltid i kjøkkenvinduet når det var jul der jeg bodde før jeg begynte på skolen.


Disse figurene er jeg så glad i. De har jeg hatt siden jeg var barn.



Alt er klart til den store dagen i morgen. Jeg skal bare småvaske litt nå. Vi skal også en tur til gravlunden.



Snart kan vi si "god jul!"...

12 kommentarer:

Berit sa...

Så koselig julepynt.
Og så kjekt for naboer og venner å få et nylaget brød i flott innpakking, det var virkelig en god ide`!
Vil gjerne ønske deg og dine en fin julehelg!
Varm juleklem fra Berit.

Karoline sa...

så fint du har det. ha en fantastisk jul. her er det 5 års dag i dag, besøket er netopp ferdig og roen kan snart begynne å senke seg;)
hilsen karoline

chatrine sa...

Så koselig jul hos deg!
Ønsker deg en kjempefin jul! Kos deg masse!
Juleklem fra meg:)

Mia sa...

Men å, har du snö... Ha en riktigt härlig jul, kram!

Ellie sa...

Ser at du har hatt flere koselige innlegg i det siste, som jeg ikke har fått med meg. Synes ideen med julekaker pakket inn i brødduk var kjempegod. Det er koselig med litt rød julepynt synes jeg, selv om jeg må innrømme at noe av min ligger nedpakket i år. Men, den er klassisk, så den vil ganske sikkert komme til heder og verdighet igjen. Og Carl Larsson-stilen er kjempekoselig! Ønsker deg en riktig god jul!

Trude sa...

God jul!!Kjapt innom,så artig du hadde pakket inn brødet på,godt tips, det skal jeg bruke videre.Finner alltids noe lurt på disse gode bloggene. Her er vel alt klart, far har vasket hus og står for maten i mrg, mor har laget hoffdessert og fant nå ut at vi trenger ny duk. Ny spisestue med kvadratisk bord...får se til å finne litt stoff på arbeidsrommet.Vi høres igjen, klem!!

bagateller sa...

Så nostalgisk med julepynten fra da vi var små på 70-tallet+ Heldige dine venner som får Oldemor Bings julekake, en ordentlig omtenksom gest. Ønsker deg og dine en koselig jul og et godt nyttår. juleklem:-D

HildeS. sa...

God jul til deg og dine.
Klem:)

Kreoline sa...

Nydelig pyntet, alltid kjekkest med det gamle, ting man samler på. Ønsker deg en god jul, kos deg masse, klem fra meg.

RedRobin sa...

Hei! Så flott du har gjort det til jul. Riktig GOD JUL til deg og dine! :o)

posidriv sa...

Ynskjer deg ei god jul! :)

disa sa...

抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社,徵信,情趣用品,情趣,主機代管,虛擬主機,專屬主機,實體主機,獨立主機,網域申請,網頁空間,推薦虛擬主機,網域,網域註冊