tirsdag 1. januar 2008

Min første julekjole

Nei, jeg slipper ikke julen så lett. Her skal julen får stå litt til. Hos mamma der jeg feiret jul, er nok treet også tent en stund fremover...

Mammas juletre

Her er det nemlig juletrefest på fredag med alle små barn i familien. Da skal lille Krabat ha på seg julekjolen sin som hun også brukte julaften. Det er egentlig min første julekjole fra 1975.


Julekjole fra 1975

Før jeg gir meg med juleinnleggene, vil jeg gjerne vise frem den skjønneste sjokoladeeske som jeg fikk av søte Hedvig til jul:



Inni esken lå disse deilige sjokoladene...

Håper alle hadde en fin nyttårsfeiring. Vi koste oss : )

14 kommentarer:

RedRobin sa...

Hei, hei - og masse gode ønsker om et riktig godt nytt år til deg! :o)

Ja, og så håper jeg jo at du fortsetter med bloggen din da...

HildeS. sa...

Så koseleg at veslejenta di bruker din gamle kjole.
Skikkeleg julekjole var det:)
Den sjokoladen er knallgod, og eska var jo heilt nydeleg.
Ha ei finfin veke:o)

Timotei sa...

Aller først: Et riktig godt nytt år til deg og familien din!
Så koselig at lille Krabat kan bruke julekjolen du hadde da du var lita! Sånt er så artig synes jeg. Vi holder på jula litt til her hos meg også, i alle fall til helga tenker jeg.
Og du, kjempefin sjokoladeeske!

Karoline sa...

her blir det mye nydelig- tre, kjole og sjokolade. så gøy at hun kan bruke kjolen din.
skal selv ha treet til helgen, vært mye på fjellet, å er ikke lei av julen min enda, har minimalt med rødt, og tror ikke man blir like fort lei av hvite engler og stjerner som røde nisser ol. men alt til sin tid!
skal bli kjekt å følge deg i det nye året ogå!

Ellie sa...

Godt nytt år! Det var et nydelig juletre moren din hadde, og ikke minst var kjolen du hadde som liten helt skjønn! Det er noe så nostalgisk og koselig over slike gamle kjoler. Helt enig med deg i at jula ikke er over ennå. Jeg er nok veldig tradisjonell av meg, så her julepyntes det ikke før i den siste uken før jul, men til gjengjeld får pynten stå til trettendedag (sånn ca.).

Hem & Lyckas Mia sa...

Men ojoj vilken underbar ask! Och vilken söööt klänning.. kram!

chatrine sa...

Så flott kjole da! Hun ser jo riktig så søt ut!
Holder på julen jeg også, til ut helgen tror jeg:)
Ønsker deg et fantastisk nytt år!
Klem fra chatrine:)

min sin lille tue sa...

Hei og godt nyttår:)
Så morsomt at kjolen din kom i bruk igjen.
Her er det også fortsatt jul, i noen dager til. Så blir den nok kastet ut:)

Under en vind sa...

De där vackra chokladbitarna vill man väl knappt öppna! Söt röd liten tomtetös och vacker gran! Hoppas att helgerna varit toppen, önskar dig ett riktigt gott nytt år! Kram!

Lykke sa...

Hei. Så fin blogg du har, har ikke vært her før men kommer helt sikkert tilbake.
Min blogg fyller ett år i dag, og alle som legger igjen en kommentar er med i trekningen om en overraskelse tilsendt i posten. Det hadde vært hyggelig om du kom innom:)

bagateller sa...

Synes den kjolen ser så kjent ut, lurer på om jeg eller søskenbarnet mitt hadde en slik:-) Så flott sjokoladeeske, og deilig innhold hihi;-)

silje sa...

Hei kjære deg,og godt nytt år! Så nydelig kjole datteren din har fått låne av sin mamma,den var jo helt perfekt til jul! Og sjokoladeesken var også kjempefin! Håper dere har hatt en koselig jul. takk for tips om mons og marit-boka,skal prøve å få sjekket det ut i kveld! Egentlig bryr jeg meg ikke så mye om boka kanskje er litt dyr,for jeg vil så gjerne ha den:) Du hadde forresten fått mye fint til jul! Ønsker deg en riktig god helg! klem

Hulda sa...

Huff, ser at jeg har gått glipp av flere koselige innlegg fra deg, i denne juletida har jeg ikke rukket å ta turen innom alle bloggene jeg liker. Jeg leste lengre ned her at du tenkte på å slutte å skrive blogg selv, bare lese andres. Håoper virkelig at du fortsetter! :) Mange fine ting du fikk til jul, og veldig koselig pynta. Så søte engler og figurer du har fra da du var lita. God helg!

Anne-Berit sa...

Du verden for et fint juletre hos din mor.Og den kjolen lille tulla di har arvet etter deg er virkelig nydelig,så koselig at den ble tatt vare på.Ha det fint i det nye året.Klem fra meg:-)