søndag 6. januar 2008

Noen ganger kommer vinteren om natten...

Fredag fikk jeg en forsinket julegave av en god venninne som også elsker barnebøker. Det er så morsomt å ha noen venninner man kan gå og finne gamle barnebokskatter sammen med. Nå hadde hun kjøpt et av mine bokønsker til meg, nemlig Barnas jul som ble utgitt i 1984.



Jeg har mange gode barndomsminner fra denne boken. Blant annet den vidunderlige fortellingen Noen ganger kommer vinteren om natten av Karin Stjernholm Ræder.


Noen ganger kommer vinteren om natten


I natt kom virkelig vinteren hit der jeg bor...


7 kommentarer:

Elisabeth sa...

Åee..så koselig.
Den husker faktisk jeg også, nydelig bok.

Han en flott søndag videre :)

Ellie sa...

Å, denne bokserien husker jeg godt! Kjempekoselige, var de. Håper du får en fin søndagskveld!

Karoline sa...

hei.
tror ganske sikkert at jeg også husker den boken, er de i salg i vanlige bokhandlere enda? ha en fin søndagskveld.
klem

Timotei sa...

Å, ja, den bokserien husker jeg! Juleboka har vi i barnehagen der jeg jobber. Selv har jeg sangboka som hører til den serien. Da jeg var hjemme hos foreldrene mine i juleferien fant jeg igjen mange av de gamle billedbøkene mine. Mulig jeg lager et innlegg på bloggen min om bøkene jeg også. Sånt er så koselig synes jeg.

Under en vind sa...

DEn boken hade jag när jag var barn! tror att den finns kvar på vinden! Kram!

Mia sa...

Ja, vinteren kom hit til meg også nå i helgen, med mengder med snø i flere dager. Og mer er det vel også meldt. Vel, det hører jo årstiden til, så får vi gjøre det beste ut av det... Koselig med barnebøker også. Jeg har tatt vare på mine.

chatrine sa...

Så koselig med disse bøkene! Her i huset går det mest i tv-spill på gutten nå, han har jo blitt så stor...
Å i dag har det forresten blitt vinter i nord:)
Ønsker deg en fin dag!
klem:)