fredag 18. juli 2008

En liten röd stuga

Vi ha kjørt rundt på den svenske landsbygden i to dager. Jeg har nok fått et veldig romantisk syn på Sverige gjennom min fascinasjon av Astrid Lindrgens bøker, men den drømmen vil jeg helst beholde : ) For meg er Sverige et vakkert landskap med små röda stugor, gammelt linne og hemslöjd... Jeg fikk tak i en trearmet julelysestake og pepperkakeformer, gammelt linne i en bruktbutikk og mye annet fint. Her er noe av det jeg fant:


En liten röd stuga som jeg dessverre ikke kunne ta med meg hjem...



Noe fint til jul...


Disse skjønne gamle putevarene fikk jeg for 30,- svenske kroner, noe jeg synes er veldig billig. Jeg skal bruke dem som pynteputer når soverommet er ferdig.


11 kommentarer:

Cilla sa...

Du hadde jo funnet mye fint! Kjempespennende å se hva dere får til med huset. Har veldig lyst på et slikt oppussingsprosjekt når jeg en gang får tid (når jeg blir gammel..hehe) Kanskje et gammelt hus vi kan bruke som hytte *drømme*

Dere er kjempeflinke!

God sommer!

Charlotte sa...

Virkelig nydelige ting du har funnet!!! Å, jeg har så lyst å reise til Sverige... Var der i fjor sommer, og mens vi kjørte satt jeg bare å nøt alle de fine husene og hyttene vi så langs veien.
God helg til deg og dine :D

liven sa...

Hei!!
De er så utrolig fine disse svenske stuene:O) Så koselige......

Der har du fått tak i putetrekk ja....
De er jo så fine og så billige i Sverige:O)
Skulle sendt noen på handel for meg!!
Ha en fin kveld:O)

Berit sa...

Nydelige ting du har fått kjøpt.

Og så flott det blir hos dere, etter hvert som opp-pussingen blir ferdig. Mye arbeid, men du så nydelig.!! Og slike gamle hus har sjel.

Ha fortsatt fin sommer!

Nr. 5 sa...

Heisann
Så fin blogg du har. Kjempefine ting du hadde funnet i Sverige. Jeg ville også hatt med meg den lille hytta hjem, kunne jo hatt den i hagen :)

Ha en fortsatt fin søndag

Kle, fra nr. 5

Cateye sa...

Skulle gjerne tatt meg en tur til Sverige, det så virkelig koselig ut. Kanskje det kan bli en tur neste år? Liker også veldig godt Astrid Lindgren sine verk...
Gode barndomsminner som jeg fører videre til mine egne unger.

mali-mo sa...

Så fine ting du har kjøpt! Og sånne små røde stuer er så vakre. Jeg tenker litt på å bygge en miniutgave til lillegullet i hagen når hun blir litt større... ;)

Baderommet ditt ble veldig flott synes jeg. Sånt gammeldags baderomsarmatur er jeg også på jakt etter, kjøpte dudet samme sted som møblene? Jeg drømmer om et i messing, men ser dem ingen steder..

Håper du har en fin sommer!

Anonym sa...

Hei Kusinen min

Nå er jeg i Kragerø og har sittet og sett gjennom HELE bloggen din. Så flink du er!!! Så mye nydlige ting og så spennende med oppussingen da. Du blir mer og mer lik din mor, hihi, men det er jo bare et kompliment. Klem fra kusine Cecilie

Nr. 5 sa...

Hei igjen

Lekestua har vi kjøpt på Montér. Kostet rett i underkant av 7000;
Veslemor storkoser seg der inne, så det var en god invistering syntes jeg ;)

Klem igjen fra nr. 5 :)

lilla-lykke sa...

Så mye fint du fikk kjøpt! Håper turen i Sverige var fin :) Drømmer om en tur dit senere i sommer..

Min verden sa...

Hei du - her har visst ikke jeg vært før. Deler din tildraging til Sverige. Det er annerledes i Sverige og det er på noen måter litt rart. Vi er jo ikke langt fra hverandre. Guri land som dere har jobbet med huset. Det er litt av en jobb - jeg vet! Jeg lover. Vi sliter ennå. Er ikke så kjappe at det gjør noe. Jeg kommer tilbake. Hanne