søndag 3. august 2008

En sniktitt på soveromet

Sommerprosjektet vårt er snart i havn. Her får dere en liten snikktitt på soverommet. I dag har vi flyttet inn sengene våre igjen, selv om det fortsatt mangler en del detaljer som bilder, lamper og gardiner. Vi venter dessuten på en tapet som vi skal ha på veggen der vi ikke fant noe gammelt panel. Slik så rommet ut før:



Etter!




Før...


Etter!



I vinduet vi fant inni veggen, skal vi legge tapet. Gulvet er malt i samme farge som i gangen, nemlig Marrakesh. Stolen er arvet etter en gammel dame i familien. Sengeteppet fant jeg i en koselig interiørbutikk på Setre i Buskerud fylke.


7 kommentarer:

Timotei sa...

Det var litt av en forvandling! Lyst og lekkert!Synes forresten dere har fantastisk vakre vinduer i huset deres!

krinkelkroken sa...

Så nydelig det ble , elsker slikt panel!!

Ha en fin kveld:)

silje-sin sa...

Hei kjære deg! Så NYDELIG soverommet ble!! Så delikat og "rent":) Og gangen ble også så lekker! Så modig av deg å velge en sånn tapet, resultatet ble jo helt perfekt;) Jeg er nok litt for pinglete med sånt! Dere er virkelig flinke til å pusse opp! Forresten må jeg si at innlegget ditt etter sverigeturen gikk meg rett i hjertet:) jeg er så enig med deg, drømmer meg tilbake til Astrid Lindgrens tid (eller tiden hun skrev om da). Jeg kan sitte å se på Emil eller bakkebygrenda bare for å se på interiøret, og for å føle stemningen, spesielt episodene når det er jul:) Du må forresten beklage at jeg svarer så seint på kommentaren du la igjen hos meg, jeg har ikke fått rota meg til å svare før nå! Den festen høres jo kjempekoselig ut! Er det bare voksne som kommer? Jeg tror jeg hadde satsa på rødt og hvitt jeg! Prikkete kanskje:) Røde og hvite prikkete servietter, hvitt servise, røde blomster, og feks pynte kaka med rips eller bringebær? Vet ikke om det er sånn du tenker, men jeg synes ihvertfall rødt og hvitt er kjempefint! kanskje du finner noen røde bær i naturen du kan pynte med også:) ja ja, dette var bare masse idèer:) Håper festen blir kjempefin, og lykke til med barnehageoppstart! Ferdinand begynner i morgen, det blir spennende! Klem fra silje.

fru vims sa...

heisann!

Så fint soverommet blir! Og for en overdådig fantastisk gang!!! Den var kanonlekker :)

Fargen dere har brukt på gulvet var også fin, tror jeg skal skrive ned navnet på den. Har veldig lyst på malte tregulv etterhvert :)


Ønsker deg ei fin uke!!

Mia sa...

Såååå lekkert... og lyst... og delikat! Soverommet ble alldeles nydelig. Det samme gjelder gangen. Jeg har helt sansen for slik stilig tapet til alt det delikate hvite. Flott har det blitt, alt sammen. Koselig forresten at du blogger igjen.

Vakkert Liv sa...

Sååå lekkert!! For en forvandling...
Kaisa krabat hjelper mormor var yndlingsboken min da jeg var liten. Jeg kunne hele boken utenatt. En gang var det en barnevakt som prøvde å jukse litt, men da ga jeg beskjed at det ikke var det som stod i boken :)

Vakkert Liv sa...

Takk for sko linken!
Bryllupet i England var endel forskjellig fra norke brylluper. I kirken skulle forloveren (meg)gå etter bruden og faren inn i kirka, faren måtte stå lenge ved brudens side ved alteret før han fysisk ga brudens hånd til presten og sa "I do" da presten lurte på hvem som ga bort datteren. Alle i kirka måtte også si "we will" da presten ba alle tilstede om å passe på ekteskapet deres. Brudeparet måtte gjenta en hel haug etter presten da ringene skulle på.Og mot slutten måtte bruden+ brudgom+ deres fedre signere med blekk i 4 eksemplarer på at alt var som det skulle være (dette tok tid). Men selve festen var nesten som en vanlig fest. Ingen regler om når dressjakken skulle av. Alle talene kom etter all maten var ferdig, og toastmateren sa bare fra når de fire viktigste talene kom. Han sa bare navn og ingenting ellers. Deretter var det brudgommens forlover som måtte ta styringen. Sanger i bryllup hadde ingen engelskmenn hørt om, så det var nytt for dem. Det var gøy å få opplevd et slikt bryllup og :)