søndag 31. august 2008

Høstforberedelser


Temperaturen synker. Denne helgen har jeg forberedt meg til høsten. Det er siste helg i august og den første høstmåneden står for tur. I morgen begynner jeg å jobbe etter 20 måneder med barselpermisjon. Verandamøblene er tatt inn, alle Krabats klær har fått navnelapp til barnehagen og høstklærne henger klare i skapet. Nå kan jeg ikke holde på sommeren lenger. Ute er det mørkegrønt på vei mot gult og rødt. Jeg tenkte å ta det siste badet ute i dag, men jeg skjønte straks at høstluften ville hindre meg og la meg i badekaret i stedet.


Sommeren har gitt meg to flotte nye rom med sommerblomster som jeg kan nyte hele vinteren. Nå har både gangen og soverommet fått Morris-tapet i grønt. I soverommet har vi kombinert hvitt gammelt panel med en vegg Morris som heter IRIS. Vi bader i sommerens blomster, men jeg liker fargene og mønstrene så godt. Det gir liv ved siden av alt det hvite.


IRIS








Lysbryteren er en kopi av en gammel bryter man brukte fra 1920-tallet. Den er kjøpt på Molo.



Dørlistene er kopi av av gamle lister og passer til tiden tapeten er fra. Her er det ekte Jugend-stil.




I det gamle vinduet vi fant da vi rev veggen, har vi tapetsert og laget bokhylle.



Bisettelsen av Lars Saabye Christensen står og venter på meg. Det blir høstens godlesing. Ja, bare la høsten komme med innehygge og kos...

10 kommentarer:

Anette sa...

For en nydelig tapet dere har fått på soverommet :) tenker dere har søte drømmer der ja! Flott blogg du har og jeg kommer snart innom igjen :) Ha en herlig søndagskveld videre, her er akkurat roen senket seg, så nå er det STILLE, det er godt :) Klem

Butterfly sa...

Dette ble veldig flott!! Artig med lysbryteren :o)

Er veldig svak for de gamlebøkene ;-D

Lykke til på jobb!!!

Bak en Sky sa...

Herlig tapet og fine detaljer!!!Skal bli koselig med høst nå ja!;)

krinkelkroken sa...

Vakker tapet, den likte jeg virkelig! Listene var også flotte, hadde noe lignende i vårt forrige hus, gjør seg godt med de firkantene i hjørnet;)
Lysbryteren falt jeg helt for, må nok innom molo og sjekke ut;)

ha en fin uke;)

Vakkert Liv sa...

Det var jammen meg lekre tapeter :)

Så moro å finne et vindu sånn ut av det blå...

Lysbryteren var ordentlig stilig.

Lykke til på jobb da!

Butterfly sa...

Hei

Jeg mente en ordentlig en.....
student pils altså....

Timotei sa...

Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg!
Skikkelig stilige tapeter du har! Kjempelurt å kombinere med panel. Det blir så gjennomført og pent hos dere nå. Tenk at dere til og med har funnet lysbryter som passer til! Det er litt av et arbeid dere legger ned, men så er det jammen verdt det når det blir så fint!

Anka sa...

Hei. Så tøfft av det og velge en sånn tpet. Den var kjempe fin! Tenker på å tapesere en vegg selv og her var det god inspirasjon.

Anonym sa...

Hei! Så nydelig det har blitt!
Ville bare ønske deg lykke til på jobb! Håper vi sees snart og riktig god natt! Klem Line

fru Pink sa...

Oj, den tapeten var helt fantastisk nydelig!! Var det på Trier bak slottet du hadde kjøpt den sa du?