tirsdag 12. august 2008

Putte



Putte han vandrer i skogen inn
og skal plukke bær til moren sin
og blåbær og tyttebær fine!

I dag er det fødselsdagen til mor,
og derfor er Puttes iver så stor -

Han vil fylle kurvene sine!





Det er snart på tide å vende tilbake til barnebøkene. I september skal jeg begynne å jobbe litt igjen etter 20 måneder med permisjon. Egentlig burde jeg oppdatere meg på nyere titler, men det er så kos å gå tilbake til de gamle titlene også. Jeg kjøpte nylig Putte-serviset til lille Krabat, som består av flat og dyp tallerken, samt kopp med tut.







Puttedukken ønsker jeg meg...



Jeg gleder meg til jeg kan spille Elsa Beskow-lotto med lille Krabat. Det ligger allerede klart i hyllen hennes.



Ja, det er mye å velge mellom i barnebøkenes verden. Disse produktene fører blant annet Sprell. Du kan se nærmere på dem ved å klikke på bildet.

Ha det fint så lenge!

15 kommentarer:

green card lottery sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
lottery winning numbers sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Mia sa...

Nydelige Putte-ting. Jeg hadde helt sansen for det herlige Putte-serviset, og heldig er lille Krabat som kan spise fra den.

Timotei sa...

Å, ja, Elsa Beskow har så mange fine barnebøker. Bildene er så herlige! Virker som en kjempefin nettbutikk du har link til her. Skal se nærmere på den tror jeg. Jeg har jo ikke småbarn i huset lenger, men det er artig lell. Putte-serviset var nydelig!

anitas lille lykke sa...

fint nostalgiskt service.
det er stadig noe å ønske seg
ha en god dag

Vakkert Liv sa...

Elsa Beskow er jeg bare helt topp!!
Virker som vi har samme barnebøker smak :)
Særlig boken om "Nissen i hatten" ble lest om og om igjen.
For ikke å glømme Tante Grønn, Tante Brun og Tante Fiolett. Tante Fiolett ville jeg alltid være, fordi hun hadde så fin kjole :)

Kjempeflott servise!!
Du hadde fatlt ut av bloggrollen min, emn nå er du på plass igjen :)

alvorada sa...

Elsker de bøkene! :) De har så utrolig fine bilder. Jeg fikk "Solegget" i gave fra en venninne, og har flere ganger stått med "putte i blåbærskogen" i hånden, på nippet til å kjøpe den. Men det er kanskje litt spesielt å handle barnebøker når man ikke har så mye som planer om barn i overskuelig framtid? Men de er jo så fiiine...... :)

BeBe`s blogg sa...

Hei, jeg har også et innlegg om barnebok med Elsa Beskow illustrasjoner i min blogg. Syns tegningene er så flotte. Kom over flere bøker på bruktbutikk her om dagen, nå angrer jeg bare at jeg ikke kjøpte dem alle!

NIB sa...

putte er jo så skjønn! bloggetreff starter kl 11 ved jernbanens parkering, da noan ankommer pr tog. blir ca 8-9. åpent bakeri, shopping og kos:=9

BeBe`s blogg sa...

Hei igjen! Jeg kjøpte boka i Luleå, der ferierer vi ofte om sommeren, vi fra kalde nord finner varmen ved Botnviken. Så nå håper jeg ingen finner bøkene før jeg kommer tilbake og kjøper resten, he,he!:o)

Anonym sa...

He, he, godt å se at du er i gang igjen!

Maria

fru Pink sa...

Herlig service! Blir helt varm om hjertet av det motivet da:) Takk fot en fin dag foresten!:-)

Krusedull sa...

Tusen takk for sist! Det var koselig! Nå var det ekstra gøy å lese bloggen din også! Husker godt Putte fra jeg selv var liten -gode minner! Og Kajsa Kavat som hjalp mormor på torget! Ønsker deg en god ny uke og lykke til med jobbstart etter hvert! ; )

alvorada sa...

Jeg svinser innom for å si takk for sist! Koselig å treffe deg, og så gøy at vi hadde en felles bekjent da! :)

alvorada sa...

PS: Er det du som er på bildet nederst på siden? Utrolig herlig bilde! :)