fredag 2. januar 2009

En gammel kommode


Til jul ønsket jeg meg mest av alt en kommode til soverommet. Mamma har et gammelt hus med mange gamle kommoder, men hun setter sånn pris på hver og en av dem og ville derfor ikke låne bort. Mamma bor på Briskeby i Oslo, og der er det en veldig søt butikk som heter Shabby. Plutselig en dag sto en gammel kommode i butikkvinduet. Mamma kjøpte den til meg i julegave. Åh, hvor jeg ble glad! Den sto lenge i utstillingsvinduet før vi rakk å hente den. Hver gang jeg gikk forbi butikken tenkte jeg at der, der var min nye kommode som snart skulle få komme hjem til jul- og det gjorde den!


Kommoden er fra Sverige fra ca 1890-tallet.



Av min svigerinne fikk jeg noen gamle bilder hun hadde kjøpt i en butikk i Porsgrunn. Bildene er visst fra USA og ble funnet i en gammel koffert som damen i butikken hadde kjøpt på auksjon der.




Slik ser det ut i det gamle vinduet vi fant i veggen da vi pusset opp i sommer. Brudebuketten min er nå 3 år gammel, men passer fint i vinduet sammen med de gamle bildene og bøkene
.


3 kommentarer:

Timotei sa...

Kommoden er skikkelig fin! Så heldig du var som fikk den. Når jeg ser slike gamle ting tenker jeg alltid på hvilken historie de har, hvem som har eid tingene, hva tingene har "sett" og vært med på. Sånt er spennende synes jeg. Det er artig med gamle fotografier også. Jeg har ganske mange som jeg har fått av mine besteforeldre. Jeg har dem ikke fremme, de passer liksom ikke helt inn hos oss, men hadde jeg hatt et så flott hus som deg hadde de nok passet perfekt inn.
(Så bra at du likte dukkeklærne og pengene har kommet inn på kontoen ja, så alt er i orden!)
Ha en superfin helg!
Klem fra Rannveig

runescape money sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
扑克21点 sa...

On this point, I feel you should be described in greater detail, I think it is that we need!