søndag 4. januar 2009

Så pakker vi julen ned...


Så er det på tide å pakke ned julen. I år kom jeg over noen praktiske esker på Living. Jeg elsker systemer, og ikke noe er så morsomt som å pakke julen ned så systematisk som jeg fikk gjort i år! Hver og en ting fikk plass i hvert sitt lille rom. Så slipper man i tillegg å pakke inn hver kule i silkepapir og små esker. Det var godt å få kastet alt det gamle silkepapiret og alle eskene! Nå går det mye raskere å pakke bort julen, og det lettere å ha oversikt over hva man har når julen nærmer seg igjen...



Eskene har to etasjer som kan løftes lett av og på. I de nedre rommene er det større rom til større kuler, og de øvre rommene er mindre. Alle rom er dype, så man får plass til nesten hva som helst av størrelse i dem.



Nedre rom med store rom.

De røde kulene kjøpte i jeg går på halv pris hos Åhlens. Jeg har ikke hatt så mye rød julepynt, men denne fargen på kuler minner meg sånn om min barndoms jul på 1970-tallet. Den røde blomsten er fra House Doctor. Er ikke de hvite hjertene skjønne?! De fikk jeg av min venninne Hedvig for noen år siden.


Rosa kuler kjøpte jeg i den forrige bokhandelen jeg jobbet i.

Her er det også plass til alt småtteri man måtte ha...

Så til slutt denne gamle julekule-esken som jeg kjøpte på "loppis" på en gammel låve i Sverige. Den var fyllt med gamle julekuler og nisser. Jeg klarer ikke kaste den, for den minner meg om eskene mamma pakket julekulene sine i da jeg var liten. Så esken får ligge sammen med julepynten for å minne meg om min barndoms jul...


9 kommentarer:

Hulda sa...

Falt for den gamle kommoden din, den var virkelig flott. Flott med de gamle rammene du har også. Disse eskene du har kjøpt til julekulene var jo virkelig praktiske! Her pakker jeg hver enkelt kule inn i plast og legger i ei eske. Skulle nok ha investert i en slik en ja. Må få linka til deg! :)

Tove sa...

Hei
Så kjekke esker! Ingenting er som å ha orden i "sysakene":) Masse flott julepynt du har også. Kommoden du hadde fått til jul var kjempefin, og de gamle bildene er faktisk kjøpt i min butikk:) Alle bildene kommer fra en fotograf som holdt til i en by som het Haverhill i Massachusettes, og alle bildene i kofferten var fra mellom 1929 og 1938 ( sto dato på mange av dem)

Ha en fortsatt fin søndag!

Butterfly sa...

Så nå er det over????

Er også veldig glad i systemer!! Dette ble jo rett og slett vakkert!!! :o)

I morgen er det tilbake på jobb??
Hvordan føle du eksamen gikk??
Jeg skal ha praksis fra imorgen og i fem uker frem over.....

Godt Nyttår!!

klem

Hem och Lycka sa...

Ah, men vilka smarta askar! Har köpt en liknande variant som jag hoppas ska rymma alla kulor och dekorationer som ska plockas ned imorgon.

Jag har varit sjuk, hemma sjukskriven i 2 1/2 år. Utvecklade depression och social fobi efter att ha blivit mer eller mindre mobbad av min chef på min förra arbetsplats. Till slut orkar inte kroppen med helt enkelt..

kram

Anka sa...

mmmm... system! Me like:-D Her var det mye fin julepynt.

Mia sa...

Oi oi, dette kan jeg godt like! Jeg er så svak for system og orden at jeg blir nesten misunnelig over dine herlige, ryddige kasser til all julepynten. Det er noe styr hvert år å pakke ned julen, å ta silkepapir rundt de skjøreste julekulene (som det har lett for å være mange av...) og å prøve å få plass til alt i den ene (store) esken jeg har. Hadde det ikke vært for at jeg allerede har pakket ned julen, og for at det er nokså langt til nærmeste Living, så hadde jeg løpt og kjøpt...

fru Pink sa...

Heihei!
Så utrolig smarte esker sier jeg, som nettopp har stått og pakket inn hver evinnelige kule i silkepapir.. Sånne trenger jeg med andre ord!
Og så utrolig mange fine kuler du hadde - nydelige!!

silje-sin sa...

Hei hei:) For en utrolig praktisk eske!! Den skulle man hatt ja, her brukte jeg kjøkkenpapir til å pakke inn kulene med i år faktisk. Silkepapiret blir så slitt etterhvert. Takk for koselige kommentarer hos meg, og beklager at jeg er så treg til å svare.. Du spurte jo om den nye barnebutikken i Porsgrunn, den heter Bitteliten. Ligger like ved butikken til Tove som har kommentert over her:) De ligger på andre siden av veien for Hammondgården. Barnebutikken er nydelig, men ganske dyr da. Og mye sukkersøtt, mye lysåblått og lyserosa. Men lekkert da:) Håper det står bra til med dere:) klemmer fra silje.

Hem och Lycka sa...

Tack för dina söta ord hos mig och för att du själv är så öppen.. Stor kram!