lørdag 21. februar 2009

Bursdagslunsj

I min lille familie er vi vinterbarn, og nå er det snart min tur til å fylle år.


Jeg elsker å spise lunsj og drikke hvitvin, enten ute eller lage i stand hjemme. Da får man utnyttet lyset og dagen på en så fin måte. Når lunsjen er over, har man fortsatt mye av dagen igjen. I dag hadde jeg en liten jentelunsj sammen med bestevenninnen min og min kjære lillesøster.


Jeg har lest kokebøker hele uken, og kastet i dag morges ut mann og barn og hadde hele formiddagen hjemme alene med musikk, matlaging og bakst.


Valget i dag falt på cæsarsalat, focaccia-brød og Nigella Lawson sjokoladekake i fire lag.






Her ser det ut som jeg fyller 33, men et lys ekstra har gjemt seg bak de andre lysene. Jeg tok de lysene jeg hadde : )
Dagen er ikke riktig ennå, da...

5 kommentarer:

Hulda sa...

Så fint bord du har dekket til bursdagen din. Maten så skikkelig god ut også. Jeg har også bursdag snart, 4. mars. :)

Anka sa...

Å, dette så koselig ut. Åsså så mye god mat:) Håper dere koste dere max og at du sparte et lite stykke av den sjokoladekaken til meg. Den så fantastisk ut!

silje-sin sa...

Gratulerer med dagen på forskudd:) Den maten så utrolig god ut.. For ikke å snakke om kaka!! Så lekkert bord også, og spisestua di (hvis det er det rommet er) er kjempeflott. De store vinduene! Ha en fortsatt fin kveld:) klem fra silje.

LillaLykke sa...

Lekker mat og kake! :) Gratulerer med dagen på forskudd!

Cathrine sa...

Håper det ble en vellykket lunsj, maten så hvertfall utrolig god ut.
Har du en link til oppskriften kanskje? :D