mandag 13. april 2009

Korsboller på langfredag

Når det er høytid skal det bakes litt ekstra. Det er en fin måte å koble av på, samtidig som du må konsentrere deg. Det beste utgangspunktet er et rent høytidspyntet kjøkken uten barn, med interessante diskusjoner på radioen i bakgrunnen. Selvfølgelig må du ha en hyggelig bok med oppskrifter. De beste er Nigella Lawsons kokebøker, synes jeg. Til påske kjøpte jeg en ny Nigella-kokebok. Her fant jeg et helt kapittel om påskemat!

Her lager Nigella korsboller. Mine ble ikke så vellykkede. De ville liksom ikke heve ordentlig, men ble veldig gode! Jeg lagde også sjokoladekake med eggerede. Mmmmmm!


Kaken og bollene ble servert langfredag hjemme hos foreldrene mine, etter en deilig middag med lammestek.



3 kommentarer:

Anka sa...

Hei. Hva syns du egentlig om kokebøkene hennes? Har alldri laget noe fra bøkene hennes men jeg har litt dårlig erfaring fra sånne fancy kokebøker. Ingridienser man nesten ikke har hørt om en gang osv... Men hvis Nigella's kokebok er grei å følge skal jeg kjøpe meg en altså!

Butterfly sa...

Har ikke prøvd korsboller før......
Har laget noe mat fra Nigella, gjør det hvis jeg føler meg inspirert ;-D

Ellers så kaken utrolig god ut!!
Kan man egentlig få for mye sjokolade???

Har slappet av en del og gjort noe skole greier, men i hovedsak hatt fri...... Har sydd litt :o)

Nå er det bare seks uker til eksamen iiiiiiiik!! Det går vel på et vis ;-D

Ha en flott uke!!

klem

silje-sin sa...

Det så kjempegodt ut:) Har en kokebok av henne jeg også, men har ikke laget noe fra den. Elsker programmene hennes da:) Nydelig dekket bord også forresten! Og flott påskeinnlegg under her, plantene dine har jo blitt utrolig flotte! Hvordan får man til det da?:) Pelargoniaer har jeg aldri hatt noe greie på. Sto med en "dronning ingrid" (het den vel?) på plantasjen i dag, men synes de så litt tufse ut. Og da blir det ikke bedre når de kommer inn i dette huset:) Ha en flott uke, så får du hilse naomi hvis du ser henne;) klem